מדוע משחקי כדורגל כל כך פופולריים בעולם?

מדוע משחקי כדורגל כל כך פופולריים בעולם?

דקות ספורות לסיום המשחק. הקהל עוקב אחר הכדור העושה את דרכו על הדשא, מתקרב לרשת של היריב… המתח בשיאו, בעיטה אחורה, ואז בעיטה ישירה לרשת – ההגנה נפרצה. השוער מנסה, לשווא, להגן על הטריטוריה המדושאת ו…. גול! הקהל כולו על הרגליים, מריע בקולניות, והקבוצה כולה קופצת על אותו השחקן… בטלוויזיה, שידור חוזר של אותן דקות, שוב ושוב. את הגול הזה לא ישכחו בקלות, נעצור רגע וננסה לגלות – מדוע? מה סוד קסמו של המשחק?

בכל העולם: הכדורגל מרגש מיליונים סביב הגלובוס

אלפי ישראלים מחפשים היום כרטיסים לליגת האלופות במבצע. משהו בחוויית הכדורגל האירופאית, עם הקבוצות האהובות והמוכרות, השחקנים שאחריהם אנו עוקבים במשך שנים, והקריאות הקולניות, בשפה זרה, בכל פעם שהכדור פוגע בעוצמה ברשת. נראה, כי מלבד חובבי הספורט בארה”ב (המתמקדים בפוטבול ובייסבול) העולם כולו נסער בתקופות המונדיאל וליגת האלופות. הסיבות, מסתבר, טמונות בכמה מאפיינים מיוחדים של תרבות הכדורגל שהפכו אותו לחוויה כה עוצמתית.

מה גורם למשחק הכדורגל להיות כה פופולרי?

חוקרים רבים לאורך מספר עשורים ניסו להסביר את הסיבה שדווקא משחק הכדורגל כבש את העולם בכזו עוצמה. מה גורם לאנשים לא לחכות ולהזמין כרטיסים למשחק של דורטמונד או קבוצות אחרות בעונת הכדורגל? הם זיהו מגוון רחב של סיבות הטבועות בטבע האנושי ומהוות חלק בלתי נפרד מהמשחק עצמו ומהתרבות הסובבת אותו.

• המבנה החברתי – הקבוצה שלנו מול הקבוצה שלהם: משחקי הכדורגל מייצגים מבנה חברתי המזכיר את העמים השונים בעולם. את משחק הכדורגל עצמו ניתן לדמות למלחמה, הקשורה להפגנת האגרסיביות הטמונה בטבע האנושי, לצד היכולת להפגין דומיננטיות של קבוצה אחת מול אחרת. כך, ניתן להלחם ללא רובים, כאשר כדור אחד בלבד נורה לרשת – מבלי לפגוע באיש.

• סמלים וטקסים – ללא המוטיב הדתי: חלק מהחוקרים מתייחסים ל”תרבות הכדורגל” הכוללת סמלים וטקסים (כמו אירועי ליגת האלופות). הצבעים המייצגים את הקבוצות, ה”קמעות”, השירים הנלווים לקבוצה, ואפילו, כמעט, האללת חלק מהשחקנים, מאפשרים לרבים ליהנות מיתרונות השתייכות לקבוצה דתית – גם עבור חילונים גמורים.

• אין מעמדות – לכולם סיכוי שווה: דווקא בדרום אמריקה ובמיוחד ברזיל, ניתן לראות את ההשפעה החברתית של משחק הכדורגל. שחקנים ממעמד סוציואקונומי נמוך יכול להגיע להיות כוכב על, רק בזכות כישורים ויכולת. למעשה, כל שחקן מתחיל מאותו המקום, ללא קשר ליחוס, מצב כלכלי או אפילו תואר אקדמי.

• יוצאים לחו”ל – חופשה משולבת משחק: יש היוצאים לחו”ל על מנת לעקוב אחר משחקי קבוצה אהובה ברחבי אירופה. למשל, גם בארץ, תוכלו לראות עוקבים אחר הקבוצות האיטלקיות שקונים כרטיסים למשחק של ברצלונה, ומשלבים את האהדה לקבוצה בחופשה אישית או משפחתית.

לסיכום, משחק הכדורגל נפוץ בעולם כולו, ובעידן של חגיגות כדורגל כמו ליגת האלופות או המונדיאל, תוכלו לראות מיליוני אנשים עוקבים אחר הכדור העגול.

פוסטים נוספים שבוודאות יעניינו אותך

שיחה עם נציג

100% אחריות

אספקת הכרטיסים מובטחת

אין אותיות קטנות

ללא דמי טיפול ללא דמי משלוח

הזמנות און ליין

סליקה מאובטחת ומוגנת